Animációk

Főiskolai diplomafilmemben Teofil és Malvin történetét fogalmaztam meg. Megterveztem életterüket, környezetüket, a tárgyaikat, amelyek körülveszik őket. A falra kifüggesztett képeik, az ágyláb formája, szobanövényeik... A filmnek a
"Hová tüntél Teofil?" címet adtam.

Több évig dolgozom egy animációs filmen, így a figurákat, szereplőket közel érzem magamhoz, s a lényük életre kelnek bennem. Ha pontosan érzékelem, kik ők valójában, könnyebben meg tudom tervezni az őket körülvevő teret.

Második filmem, melynek címe "Paróka madarak" a Mesterképzős diplomafilmem. A film készítése előtt mélyen megrendített néhány idősebb családtagom elvesztése. A filmi történetet a barokk korba helyeztem, ahol a parókák tetején un. lélekmadarak fészkeltek. Akinek a madara elrepül, annak az élete is véget ér. Szimbolikus módon jelenítem meg az eltávozás mindig fájdalmasan megérintő történését.

1998-ban készítettem "Kutyaember és hajója" című filmemet, mely 3D computeranimációs technikával készült. Rájöttem azonban a több hónapig tartó munka után, hogy a kézzel, hagyományos úton tervezett figurának és film felépítésének metódusa közelebb áll a gondolkodásmódomhoz.

Az animációs film történetének kitalálása a "storyboard" megrajzolása, "timing", figuratervezés, háttértevezés, animálás ellenőrzése, rendezés mind egyformán érdekes feladat számomra. A film apró lépésekben való fejlődése, alakulása, az évekig tartó folyamat , igen fontos része a munkámnak.

Negyedik filmem az "Úton" című. A film szereplői kis csónakokban ülnek, s a vízen haladva életük útját járják. A történet fontos epizódja egy születés szimbolikus megjelenítése. A csónakok bal oldalán lélekmécsesek világítanak, melyek az út végén, a folyón tükrözodő fényben feloldódva fehér fénycsillámként csendesednek el, beolvadva a széles horizontba.

2008-ban készült el "Hold "  című 3 perces animációs filmem. A Hold: fogyó -
eltűnő - újjászülető. Ez a folyamatos körforgás, ciklikus ismétlődés az emberi életet is áthatja: születés - eltávozás - újra leszületés.