A tizenhárom hattyú – Népmese, Kossuth Kiadó, 2015

A külső és a belső tér egyidejű megjelenítése és a földre vetülő ablakárnyak padlózati elemként adják a külső tér alapját.

Három szín használatával kontrasztossá és jelszerűvé tettem a képet.

A háttér homogén színe síkszerűvé tette az oldalpárt, a perspektivikus távlat érzékeltetésére a folyó kanyargó vizét és a madarak növekvő méretét jelenítettem meg.

Az ágyakban fekvő nőalakok álma…

A széttörött boroshordókból kiömlő vörösbor szétterül a képen.

Két kinyitott könyv oldalpárjai

A tizenhárom hattyú – Népmese (Benedek Elek gyűjtése)

Kossuth Kiadó, 2015

A tizenhárom hattyú című mese egyik kedvenc gyermekkori mesém. Tündér Ilonát, a történet egyik szereplőjét, számtalanszor elképzeltem magamban. Hattyú képében jelenik meg, majd átbucskázik a fején és nővé változik. A madáralak és a női alak közötti közvetlen kapcsolat a kereszténység előtti időkbe vezet vissza minket szimbolikus formában, oda, ahol az embereknek és az állatoknak sokkal bensőségesebb, közvetlenebb kapcsolata volt egymással.

,,Mi tűnik el a világból, ha a tündérek örök álomra hajtják a fejüket?” – teszi fel a kérdést Boldizsár Ildikó, s A Tizenhárom hattyú című népmese mesekalauzával a kérdését meg is válaszolja. A mesékre a felnőtt olvasóknak is szükségük van, hogy párbeszédet folytassanak az Élettel, tapasztalatokat szerezzenek, elsajátítsák az egymáshoz való tartozás képességét. Rajtunk múlik, hogy mit kezdünk majd ezekkel a tapasztalatokkal, vagy a mese végén csupán a felfedezés, a bejárás, az,,út” örömét őrizzük meg emlékezetünkben. Paál Zsuzsanna grafikusművész ötlete, tervei és illusztrációi alapján A tizenhárom hattyú című népmeséből kiindulva felnőtteknek szóló könyv született.